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Forum » [FHSW] Europe 0.611 Server: » Suggestions: » Vehicle balance (m)
Vehicle balance (m)
Overall I want...
1. more tanks. [ 7 ] [30.43%]
2. less tanks. [ 10 ] [43.48%]
3. no changes. [ 6 ] [26.09%]
Answers total: 23
Endless_NamelessDate: Tuesday, 2014-08-26, 9:10 AM | Message # 1
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This topic has come up a few times in the past in the in-game chat and forum. For future ssm changes I basically just want to know from you how do you feel about the current tank/infantry ratio on most of the maps, especially eastern/western front.

My opinion is probably known but I won't say it to keep the starting post neutral.


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mardukDate: Tuesday, 2014-08-26, 1:16 PM | Message # 2
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I want to see less tanks.
There is no point in having 15-20 tanks in a mainbase while we usually have a player number between 10-20.


This is a gaming community. People come here to relax. If you start an argument you will get kicked.

Quid pro quo.

Marduk aka Postduk
 
XenanabDate: Tuesday, 2014-08-26, 1:33 PM | Message # 3
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I was really shocked how Bulge has been changed... but there is no way to blame the devs. They've adjusted the vehicle spawning for massive multiplayer battles.

What really kinda annoys me, is the sudden appearance of these leopard tanks on many maps. I'm not that much into historical accuracy but a Sturmgeschütz Leopard on remagen? And on Chartes? Seriously?

By the way, what already bothered me in 0.51 was that massive amount of Jagdtigers ... There are way to many of them, and therefore less Jagdpanther ...


Message edited by Xenanab - Tuesday, 2014-08-26, 1:45 PM
 
mardukDate: Tuesday, 2014-08-26, 1:50 PM | Message # 4
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@Xenanab: I agree. The amount of Leopards is ridiculous.

This is a gaming community. People come here to relax. If you start an argument you will get kicked.

Quid pro quo.

Marduk aka Postduk
 
Stefan1990Date: Tuesday, 2014-08-26, 5:48 PM | Message # 5
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It should be less tanks with a longer respawn time.
It should be something spetial to move a tank on the battlefield.
 
[LSD]SeppDietrich[OGF]Date: Friday, 2014-08-29, 6:07 PM | Message # 6
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gibt es hier auf dieser seite noch irgentwelche theman antworten in deutsch??
sonst entfernt doch auch bitte den deutschen thread dann ist doch alles perfekt bash


Mut bedeutet zu kämpfen auch wenn der Feind übermächtig ist!
Courage meant to fight even if the enemy is over powerful!
 
DeathDate: Friday, 2014-08-29, 6:15 PM | Message # 7
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Overall I believe Less tanks will increase gameplay, like on Catres do you really need 2 shermans and a GMC?
1 lee will do fine

I think tank numbers should remain the same on TANK MAPS, spring awakening, prok, etc otherwise less is better


 
[LSD]SeppDietrich[OGF]Date: Friday, 2014-08-29, 6:38 PM | Message # 8
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Quote marduk ()
@Xenanab: I agree. The amount of Leopards is ridiculous
den leopard hätte es fast gegeben! in der form
Mitte 1941 wurde MAN beauftragt 5 Versuchsfahrgestelle des projektierten VK1602
herzustellen. Im November 1941waren die ersten Entwürfe fertiggestellt.
Geplant war ein Fahrzeug, ähnlich dem Panther mit einer 80mm starken
Glacisplatte und unterer Wannenfront, 60mm starken Seitenblechen und
40mm am Heck.
Im Januar 1942 wurde das weitere Detaildesign an MIAG übertragen,
der Turm mit der 5cm KwK L/60 sollte von Daimler Benz entworfen werden.
Am 27.Juli 1942 präsentierte MIAG eine Designzeichnung des VK1602
mit folgenden Charakteristika: je Seite für 96cm große Laufrollen, 68cm
große Leiträder, 65cm breite Ketten, das ganze Fahrzeug 5,20m lang und
3,10m breit.
Im September 1942 plant das Heereswaffenamt den Produktionsbeginn
ab April 1943 mit einer monatlichen Produktion von 20 Stück pro Monat ab
Oktober 1943.
Im Oktober 1942 wird die Leichtversion des VK1602 - Leopard
favorisiert, da die schwere dem Panther zu ähnlich ist und im Vergleich
zu schwach bewaffnet.
Nach finalen Datenblättern von WaPrüf.6 sollte der Leopard 21,9t
wiegen, eine Gesamtlänge von 4,74m, eine Breite von 3,10m und eine Höhe
von 2,60m haben. Ein Maybach HL 157 mit 550 PS sollte den Leopard auf
60km/h maximal beschleunigen. Als Ketten sollten die 66cm breiten Ketten
des Panthers genommen werden.
Die Steigfähigkeit wurde mit 30°, die Kletterfähigkeit mit 85cm
und die Grabenüberschreitfähigkeit mit 2,30m angegeben. Eine
Tiefwatausrüstung mit Schnorchel sollte das durchqueren von 5m tiefen
Gewässern ermöglichen.
Die Bewaffnung bestand aus einer 5cm KwK L/60 mit 50 Schuss Munition und einem koaxialen MG42 mit 2400 Schuss.
Am 3.Januar 1943 wurde das Projekt eingestellt, da die
projektierte Ausstattung den Anforderungen des Jahres 1944 nicht mehr
genügte.

ps warum die panzer weg machen??zu bulge damals gab es da wirklich so viele es war das letzte mal das die wehrmacht so viel material in die schlacht werfen konnte!und die allierten unterlegen waren
und wenn die achse mehr panzer hat ist manchmal auch nicht schlimm!die haben das spiel ja schon so eingestellt das ein jagdtiger von einem alli panzer frontal von vorne beschadigt und geknackt werden kann!was eh nicht möglich gewesen wäre damals!je nach dem wer spielt ist es egal und wenn da 100 panzer ständen!wird die map eh nicht gewonnen weil kein teamplay da ist sondern nur scorre kämpfer!aber das ist nur meine meinung!


Mut bedeutet zu kämpfen auch wenn der Feind übermächtig ist!
Courage meant to fight even if the enemy is over powerful!


Message edited by [LSD]SeppDietrich[OGF] - Friday, 2014-08-29, 6:46 PM
 
AdmNateEllisDate: Friday, 2014-08-29, 7:24 PM | Message # 9
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I know that I seem to have missed some updates while I was hospitalized, but I would like to add, after trying the revamped Monster des Stahles on a LAN server, it needs to be edited on the SSM. I think that removing 1 US BB and replacing with a Enterprise class or Atlanta class is more needed. For the Japanese side, I think that, maybe its best to give the Kii its own spawn away from the main fleet. That Monster also has too many AA guns. Oh, and that BUGS (Big Ugly Green Ship) needs some planes.....
 
Endless_NamelessDate: Friday, 2014-08-29, 7:39 PM | Message # 10
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///Deutsch
An Sepp:
Der Reiz von Battlefield ist für mich das "Gefecht der verbundenen Waffen". Panzer kämpfen den Weg frei, Infanterie stößt nach und säubert Flaggenzonen, während Bomber wichtige Punktziele ausschalten und Schiffe/Artillerie das ganze von hinten unterstützen. Es gibt bessere Infanterie-, bessere Panzer-, bessere Luftkampf- und sicher bessere Seeschlachtspiele. Aber keins kombiniert alles so gut wie BF1942 oder genauer FHSW - theoretisch.

Mit den letzten Patches hat die Anzahl an Panzern auf vielen Karten extrem zugenommen und man merkt die Auswirkungen auf dem Server: Fast jeder fährt nur noch im Panzer rum, die wenige Infanterie nimmt fast ausschließlich das Bazooka- oder Panzerfaust-Kit. Und hat man damit unter eventuell großem Aufwand einen Panzer zerstört, kommt sofort der nächste, da in der Basis ja nochmal 10 ungenutzt stehen. Daher ist es einem als Panzerfahrer auch relativ egal ob man draufgeht.  Sowas ist extrem schlecht fürs Teamplay auf dem Server, was du ja im letzten Absatz selber angemerkt hast. Außerdem macht es das eingangs erwähnte "Gefecht der verbundenen Waffen" sehr eindimensional und auf Dauer langweilig in meinen Augen.

///English
The charm of Battlefield has always been the "Combined Arms" feeling. Tanks clear the way, infantry pushes up and clears the flag zone, bombers destroy high valuable targets and ships/arty give support fire from behind the frontline. There are better tank, infantry, air combat and naval battle games out there but none combines all that as good as BF1942 or more specific FHSW - theoretically.

In the past few patches the amount of tanks on many maps has increased a lot and you can really feel the consequences on the server: Almost everyone drives in a tank, the few infantrymen pick always the Bazooka or Panzerfaust kit. Once you have destroyed a tank as inf, sometimes with a lot of effort, there's already another one because there are 10 unused ones in the main. As tank driver you don't care if your tank gets destroyed, or care less than you should for such a heavy unit. This is extremely bad for teamplay and it makes "Combined Arms" very one-dimensional and boring in my eyes.

Quote Death ()
I think tank numbers should remain the same on TANK MAPS, spring awakening, prok, etc otherwise less is better

Yes, I don't intend to touch pure tank maps like Hokkaido but maps which allow infantry combat need a reduction of tanks by at least 50% imo.


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mardukDate: Friday, 2014-08-29, 10:44 PM | Message # 11
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@Endless: du hast vollkommen Recht. Ich hätte es nicht besser beschreiben können.

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Quid pro quo.

Marduk aka Postduk
 
[LSD]SeppDietrich[OGF]Date: Saturday, 2014-08-30, 8:36 AM | Message # 12
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mmh!wenn ihr das so seht!wie ich finde sollte man wenigstens die panzer lassen aber die spawnzeit etwas hochsetzen!das sie nicht so schnell wiederkommen!in bulge zb finde ich es ganz ok wenn man sieht was die alli panzer mitlerweile zerstören können!(wie lange hat es sonst gedauert bis der köti wieder im spiel war!und die spieler hinten auf ihn gewatet haben und dann immer ein und der selbe den köti hatte)
und dann noch meistens die sie damit garnicht umgehen können!
auch ist es immer das selbe wenn nicht genug panzer da sind(nicht in allen karten)dann warten die leute ewig in der base an den spawn punkten der panzer und man hat null möglichkeit mal nen tiger zu bekommen oder ne bessere waffe wie nen panzer4!weil die dann immer sofort weg sind!
auch wenn leute lange ladezeiten haben besteht dann für die nochdie möglichkeit  einen panzer zu bekommen wenn die anderen schon weg sind aus der base!
gruss sepp


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DeathDate: Saturday, 2014-08-30, 8:43 PM | Message # 13
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Marduk I also suggest editing maps that have tanks that didn't have them in real life. 

Remagen I suggest removing the sturmtiger, both jagdtigers, the super pershing since the gameplay with them on that map is rather dull you sit on 1 end of the bridge kill anything that comes at you since nothing can kill you.

instead shermans, chaffees , pz4s and jagdpanzer 4s tanks that are not indestructible from the front which will encourage more infantry fighting on the bridge.


 
[LSD]SeppDietrich[OGF]Date: Sunday, 2014-08-31, 1:20 PM | Message # 14
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in remagen gab es jagdtiger!! die schwere Panzerjäger Abteilung 512!
Aufgestellt am 11. Februar 1945 aus der schweren Panzer-Abteilung 424. Am 16. Februar1945 wurden die ersten 11 Jagdtiger empfangen,die Ausbildung der Einheit in Döllersheim begann. Am 3. März 1945 wurde die 2. Kompanie
mit 5 Jagdtiger auf den TruppenübungsplatzSennelager verlegt, bis zum 13. März 1945 folgte die 1. Kompanie, so dass nun 20 Jagdtiger in Sennelager lagen. Die 3. Kompanieübernahm einiges Personal der schweren Panzer-Abteilung 511. Am 21. März 1945 wurde die
Abteilung dem LIII. Armeekorpsunterstellt und in den Raum Remagen verlegt. Am 31. März 1945 lag die Abteilung mit 13 Jagdtigern in Siegen. Im April 1945 gingn die 1.und 2. Kompanie im Ruhrkessel verloren, die 3. Kompanie wurde im Harz vernichtet.
ebenso waren jagtpanther in remagen vertreten!
Die schwere Panzerjäger-Abteilung 654
ob jetzt auch sturmtiger dort waren kann ich nicht genau sagen da müsste ich noch ein bissel forschen!aber irgentwo hab ich mal gelesen das die dort auch im einsatz waren weil mit allen mitteln die brücke zerstört werden sollte
sogar die V2 kam zum einsatz! der einzige einsatz dieser waffe gegen ein deutsches ziel!
gegen leute die auf der brücke stehen und sich nicht vortrauen und nur auf die fahen feuern gibt es immer wieder viele!das sind in meinen augen camper und gehören gekickt!sollen sie doch zur flkagge fahren und sie weiss machen!!
google:
in remagen there was hunting tiger !! the heavy tank Battalion 512!
Situated on 11 February 1945 from the heavy tank battalion 424 On 16 Februar1945 the first 11 Jagdtiger were received, the training of the unit began in Döllersheim. On 3 March 1945, the 2nd Company was
5 Jagdtiger laid on the military training ground Senne camp, until 13 March 1945 was followed by the first company, so now were 20 Jagdtiger in Senne camp. The 3rd Company took over some personnel of the heavy tank battalion 511 On March 21, 1945, the
Department of the LIII. Army Corps Assuming and moved into the room Remagen. On March 31, 1945, the department was 13 hunting tigers in Siegen. In April 1945, the 1st and 2nd Company in the Ruhr pocket gingn lost, the 3rd Company was destroyed in the resin.
also were chasing panthers represented in remagen!
The heavy tank destroyer unit 654
whether there were storm tiger now I can not say exactly because I still have a bissel research! irgentwo but I've read that were there also in use because all forward should be destroyed the bridge
even the V2 came to use! the only use of this weapon against a German target!
standing against people on the bridge and not vortrauen and only fire on the hunt them, there are always many! that are in my eyes camper and are kicked! fact, they should go to flkagge and she knows make !!


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Message edited by [LSD]SeppDietrich[OGF] - Sunday, 2014-08-31, 3:36 PM
 
DeathDate: Sunday, 2014-08-31, 5:45 PM | Message # 15
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The jagdtiger was never at Remagen when the americans were first crossing, only after when the bridge was secured,

I feel that having a jagdtiger with amazing front armor sit at the end of the bridge ruins gameplay, along with the super pershing.


 
(HH)BenjaminDate: Sunday, 2014-08-31, 5:59 PM | Message # 16
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Well, we could only have it spawn when Americans cap all of the bridge flags, or maybe that's what happens now anyways, idk. The question we have to ask ourselves is if we want historical accuracy or fair gameplay. Surprisingly I would rather have the former than the latter, but that's just me.
 
XenanabDate: Sunday, 2014-08-31, 6:47 PM | Message # 17
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If you want historical accuracy then I think the whole map with its intended gameplay is... well not your best choice.
 
Robert_von_EberhahnDate: Sunday, 2014-08-31, 6:59 PM | Message # 18
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Quote Death ()
I feel that having a jagdtiger with amazing front armor sit at the end of the bridge ruins gameplay, along with the super pershing.

Which reason are for the planes on that map?!?!?

Added (2014-08-31, 5:59 PM)
---------------------------------------------
whats that for chatter with historical accuracy and so on?! This is FHSW with lots of prototypes which never see action. If u will go fussy visit a regular FH server dry


Gameserver admin on our FHSW Europ server
 
(HH)BenjaminDate: Sunday, 2014-08-31, 7:10 PM | Message # 19
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Isn't the intent of recreating WWII battles to make them like they were? Yes, I understand that there were prototypes in the FHSW battles that weren't in use in the actual battles, but are there any in Remagen? I think the Germans have the Flettner don't they? Idk, all I'm saying is that I always thought we were trying to make things as realistic as possible given the game engine.
 
Endless_NamelessDate: Sunday, 2014-08-31, 7:49 PM | Message # 20
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Only using vehicles which were used in that specific battle doesn't make much sense in FHSW but they should fit in the timeframe imo. Thus Jagdtiger and Pershing are a good choice for Remagen, as infantry use the catwalk under the bridge tanks won't get you there. tongue

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